Poem - For my achondroplasic child

Poem For my achondroplasic child

poemby Luciano R. Mendes

Your mother died of cancer, my child.
She died slowy, without drama
but with great agony.
That's the answer I gave you when
you asked me why I never
finished writing my first romance.
You took your tiny
and deformed hands
to my face and touched my eyes
with love
and violence.
I stood, I went away: it was
time for your injection: growth
hormons from
men that are even more
dead
than me.

***

Ibumu meninggal karena kanker, anakku. Dia meninggal dengan lamban, tanpa drama tapi dengan sangat sedih. Itulah jawaban yang saya berikan saat itu Anda bertanya mengapa saya tidak pernah selesai menulis romansa pertamaku Anda mengambil kecil Anda dan tangan yang cacat ke wajahku dan menyentuh mataku dengan cinta dan kekerasan. Aku berdiri, aku pergi: itu waktu untuk injeksi Anda: pertumbuhan hormon dari pria itu bahkan lebih mati daripada saya.
« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »