Home » » SI DIA

SI DIA



SI DIA

Dia seorang lelaki yang periang,
Tidak pernah ku lihat dia serius
Mahupun marah,
Dia juga suka membuat lawak,
Membuat aku sentiasa senang,
Pabila melihat dia,

Dia juga suka menyakat hampir semua budak perempuan,
Tidak terkecuali aku,
Terkadang membuatkan aku benci terhadap dia,
Tetapi,
Adakah benci ini ada maksud tersiratnya,

Dia seorang yang aktif dalam sukan, 
Segala sukan dia mampu bermain dengan baik,

Aku pelik terhadapnya,
Dia begitu baik terhadap ku,
Sehingga dia memberi harapan kepada ku,
Harapan yang ku inginkan

Tetapi,
Baru ku mengetahui,
Akan kebenarannya,
Yang dia menyukai orang lain,
Bukan aku,
Tapi orang lain,

Sewaktu aku mengetahui akan kebenaran itu,
Hati aku seakan retak,
Retak seribu,
Harapan tinggal harapan,

Selepas itu,
Aku perlu terima hakikat,
Yang kau menyukai orang lain,
Ia bagaikan,
Kaca yang retak dan lebih baik buang dari menjaganya,
Kerna ia menjadi lebih sakit,

Dan kini,
Kau pergi,
Jauh dari aku,
Pergi ke tempat yang terbaik untuk kau,
Dan aku,
Juga pergi ke tempat yang terbaik buat diri ku,

Ku harap suatu hari nanti,
Kita akan bersua kembali,
Moga kau tak lupa,
Segala kenangan yang kau ciptakan,
Thanks for reading SI DIA

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »